Beam Calculator/Işın Hesaplama

Bu sayfadaki araçlar, halihazırda bildiklerinize bağlı olarak bir ışık ışınının çeşitli özelliklerini hesaplamanıza olanak tanır. Kullanılan terimler şunlardır:

Beam Angle/Işın açısı (θ) Işık ışınının optik dağılımı – ışığın yayıldığı açı. Bu genellikle mercek tüpünde gösterilir (ör. 26°) ve yakınlaştırma profilleri durumunda bir aralıktır (ör. 18° – 32°)..
Beam Diameter/Kiriş Çapı (O) Kaynaktan atış mesafesindeki ışık ışınının çapı.
Throw/uzaklık (T) Armatürün önü ile aydınlatılan yüzey arasındaki mesafe. Bu, merceğin ortasından ışının ortasından aydınlatılan yüzeye kadar bir mezura koyarsanız elde edeceğiniz ölçümdür.

 

Basic Calculations/Basit Hesaplama

Bu bölüm, ışık ışınının düz bir yüzeye çarptığını, yani ışının eliptik değil dairesel olduğunu varsayar. Diğer örnekler için “Gelişmiş Hesaplamalar” bölümüne bakın. aşağıdaki bölüm;

SCRIPT LANGUAGE=”JavaScript”>
function deg2rad (deg) {
// Convert degress to radians
rad = deg * (Math.PI/180);
return rad;
}

function rad2deg (rad) {
// Convert radians to degrees
deg = rad * 180 / Math.PI;
return deg;
}

function beam_angle() {
var b_angle;
var b_throw;
var b_dia;
b_dia = document.getElementById(‘b_diameter’).value;
b_throw = document.getElementById(‘b_throw’).value;
// Using trig: opposite (beam RADIUS) / adjacent (throw) = tan(angle)
b_angle = rad2deg(2 * Math.atan((b_dia / 2) / b_throw));
document.getElementById(‘b_angle’).value = b_angle;
}
function beam_diameter() {
var b_angle;
var b_throw;
var b_dia;
b_angle = (document.getElementById(‘angle’).value / 2);
// For trig calculation, we only look at half the beam (so we can use right angle triangle calcs.
b_throw = document.getElementById(‘throw’).value;
// Using trig: opposite (beam RADIUS) = tan(angle) * adjacent
b_dia = 2 * Math.tan(deg2rad(b_angle)) * b_throw;
document.getElementById(‘diameter’).value = b_dia;
}

Işın açısını ve uzaklığını biliyorum: Işın çapını ve uzaklığını biliyorum:
Beam Angle (θ) ° Beam Diameter (O) m
Throw (T) m Throw (T) m
Beam Diameter (O) m Beam Angle (θ) °

Advanced Calculations/Gelişmiş Hesaplama

Bu bölüm, en sık karşılaşılan durum olan, ışık hüzmesinin aydınlatılan yüzeye doğrudan çarpmadığı durumlar için kullanılır. Bu hesaplamaları gerçekleştirmek için bazı ek terimler kullanıyoruz:

Beam Depth (Y) Işın derinliği – yani kaynağa en yakın ve en uzak noktalar arasındaki mesafe.
Beam Width (X) Kirişin genişliği.
Focus Angle (f) Eğim açısı (derece). Bu dikey olarak ölçülür, yani 0°; kaynak doğrudan aşağıyı ve 90°’yi işaret ediyor mu? kaynağın yatay olduğu anlamına gelir.
Source Distance (D) Merceğin merkezinden ışının merkezine (odak noktası) kadar olan (yatay) mesafe.
Source Height (H) Merceğin merkezinin (dikey) yüksekliği.

 

Beam Angle (θ) ° Throw (T) m
Source Distance (D) m Focus Angle (f) °
Source Height (H) m Beam Depth (Y) m
Beam Width (X) m

Alan Hesaplama

A B X
°
ALAN